2018. feb 11.

Miért a Toyota szponzorálja a Dél-Koreai téli olimpiát?

írta: Varga Trisztán
Miért a Toyota szponzorálja a Dél-Koreai téli olimpiát?

Elsőre talán nem is tűnik furcsának. Hiszen Toyota egy világmárka miért ne szponzorálna egy olimpiát? Várjunk csak nem Dél-Koreaban van a téli olimpia most? Bizony ott van és szerintem igencsak furcsa, hogy annak az országnak az egyik legnagyobb sporteseményét nem a hazai autóipar valamelyik jelentős világszinten ismert márkája támogatja. Gondolok itt a Hyundai-ra vagy a Kia-ra.

A válasz viszont egyszerűbb, mint gondolnánk. A Toyota még 2015 márciusában kötött egy megállapodást a NOB-al, miszerint 2017 és 2024 között a gyártó jelen lehet az akkoriban létre hozott mobilitás szponzori kategóriában. Ezzel a szervezet megtörte a régóta működő rendszert, melynek értelmében az adott rendező országban társul valamely márkával. toyota-ioc-olympics-content-2018-840x460.jpgEkkor úgy tűnt a helyi autógyártók kimaradnak a sorból és a saját olimpiájukat nem támogathatják. Ezzel pedig jelentős reklámtól esnek el. Azonban a NOB tekintettel a rendező országra engedélyezte, hogy a Hyundai csoport legyen a ,,hivatalos autószállító" a 2018-as játékokon. Ami annyit jelent, hogy a helyszínen ők biztosíthatják az autókat. Azonban a tv-ben és egyéb reklám felületeken a Toyota neve szerepel. 

Szólj hozzá