2018. dec 29.

Kedvenceim 2018

írta: Varga Trisztán
Kedvenceim 2018

Igencsak mozgalmas és sikeres évet zárhatunk lassan. Mind autóipari illetve a blog szintjén is. Ebben az összefoglalóban leírom milyen autók, események és cikkek voltak a kedvenceim idén. 

Kedvenc cikk

Ebben a kategóriában szerencsére volt miből válogatni. Ha csak a megtekintéseket nézzük akkor egyértelmű és talán a legmeglepőbb a második bejegyzésem. Ami Felipe Massa visszavonulásáról szólt. Összesen 2700 olvasták. Viszont ez egyrészt nem 2018-as másrészt csak egy átvett hír volt. Pontosan ezért a kedvenc idei cikkem a ,,Miért a Toyota szponzorálja a dél-koreia téli olimpiát?" című bejegyzés volt. Mivel az egy teljesen saját ötlet és felvetés volt és ezek szerint nem csak engem izgatott a kérdés, hanem közel 2000 embert is.

Nagy jóslat

Tulajdonképpen ez is tartozhatna a cikk kategóriába, de mivel bejött ezért inkább egy külön kategóriát szánok neki. Most már talán senkinek sem meglepetés, hogy Kimi Raikkönen az ide szezon végén elhagyta a Ferrarit és Saubernél folytatja jövőre. Igaz ez már egy ideje lógott a levegőben. Viszont én erről még a szezon kezdete előtt írtam idén januárban jó igaz nem fejezte be F1-es pályafutását azonban nem a Ferrarinál folytatja jövőre. ,,F1: Raikönnen befejezi az év végén?"

Kedvenc eseményem

Ebben az évben sem volt hiány autós rendezvényekből itthon. Volt F1,DTM,WTCR,AMTS és még sok egyéb. Mivel szeretem az F1 et így egyértelmű lenne, hogy a Magyar nagydíjat válasszam azonban sajnos ebben az évben sok izgalmat az esős időmérőn kívül nem tartogatott a verseny ellenben a TCR-en nagyon szép magyar eredmények születtek és a DTM futamon is voltak izgalmas jelenetek. Szóval ebben a kategóriában nem tudok kiemelni nagyon semmit.f1_hun_kval_01-700x467.jpg

Top 3 kedvenc idei autóm

És akkor jöjjön a talán legérdekesebb kategória. A listát úgy rendeztem, hogy legyen mindenféle autó a top 3-ban pont ezért lesz egy elektromos egy SUV és az abszolút kedvenc.

3. Audi e-tron

Kétségtelen ebben az évben nagyot mentek az elektromos autók rengeteg új érdekes kocsi jelent meg. És sok új modellt jelentettek be. Sokat gondolkodtam hogy a Jaguar I-pace a Nissan Leaf vagy az Audi kerüljön be a listába. És végül az Audi mellet döntöttem leginkább a hatótáv az új technikai megoldások miatt illetve a rendkívül alacsony légellenállási mutató miatt került ide image.jpg

2. Alfa Romeo Stelvio QV

Az Alfaknak nagyon jót tett hogy végre előállt új jó modellekkel és ez egyik a Stelvio ami szinte ugyan azt hozza, mint Giulia csak SUV formában. A Ferrari eredetű V6-os biturbó motor pedig eszméletlen. Jó lehet az alap változatban nem feltétlenül a legtökéletesebb választás de a QV formában nincs ellenfele. Emellett kevés hobbi terepjáróban van annyi karakter mint ebben.alfa_romeo_stelvio_q_4.jpg 

1. Alpine A110

Ezt a döntést nagyon nehéz volt meghozni és leginkább azért, mert nem volt igazán nagyon durván kiemelkedő autó. Még nagyon szerettem az ,,új" (face lift) Mustangot de mivel az nem teljesen új, ezért döntöttem a hosszas vegetálás után magára találó francia márka mellet. Az 1003 kiló és mellé  a 252 lóerő igen jónak mondható és az is mind minőségeben mind menet dinamikában megállja a helyét és méltó a régi modellhez.alpine-a110-first-drive-17.jpg

Ez az én listám én ezeket az autókat találtam a legjobbnak 2018-ban. Azonban egy dologról nem beszéltünk még, hogy ti milyen tartalmat szeretettek a leginkább. A számok alapján az F1-es kontentek  nagy népszerűségnek örvendenek. Viszont ennek ellenére szerencsére nem vált csak ilyen tematikájúvá a blog. Remélem az így is marad. Találkozunk 2019-ben ismét, jövőre remélhetőleg még több tartalmat tudunk készíteni. Addig is jó pihenést mindenkinek.  

 

Szólj hozzá