2018. júl 06.

Mol Limo vs GreenGo

írta: Varga Trisztán
Mol Limo vs GreenGo

Melyik a jobb? És valóban lehet 66 Ft/percért autózni?

Budapest a GreenGo indulásáig nem dúskált a közösségi autó megosztó szolgáltatásokban szám szerint volt nulla. Ez azonban megváltozott 2016-ban amikor elkezdte szolgáltatását a GreenGo. Ráadásul a városi üzemre való tekintettel nem benzines, hanem elektromos Volkswagen e-UP-ok közlekednek a flottában. Amiből jelenleg 150 van szolgálatban.

Természetesen ha valami jól megy akkor annak a dolognak a piacán várható konkurencia itt is. Idén a Mol is elindította saját carshering szolgáltatását a Limo-t ez a cég is WV Upokat használ de itt nem a teljes flotta elektromos.

Ez mind szép és jó de akkor melyiket válasszam merülhet fel bennünk a kérdés? Ebben próbálunk meg segíteni.

Kezdjük ott mi is az a carshering vagy magyarul autó megosztás? Ez a rendszer más európai nagy és fővárosokban már rég óta bevett gyakorlat. Lényeg, hogy az ember regisztrál valamelyik ilyen szolgáltatónál és ő onnantól percdíj és egyéb díjak ellenében használhatja a városban elszórt adott szolgáltatóhoz tartozó autókat. Fontos, hogy minden szolgáltató előír egy területet ahol várakozási díj nélkül parkoltathatjuk a verdát Budapesten ez jellemzően a belváros. Tehát ha valaki Budapest külső kerületeiben vagy az agglomerációban lakik annak nem valószínű, hogy ezzel oldja meg az ingázást. 

Rendeben de mégis melyik a jobb?

Nyilván döntő leginkább ,,a melyik a jobb" kérdésben az ár és a zóna ahol használható. Kezdjük a zónával.201707_orig.jpgmol_limo_2-20180222.png                                                                                                                                                      

Az alsó képen a Limo zónája a fentin pedig a GreenGo é látható világosan látszik, hogy a Limo nagyobb területet lefed ez egyébként a flotta méretéből adódik. A limo 300 darab autóval rendelkezik amiből csak 100 elektromos a többi belsőégésű motorral szerelt. Ellenben a GrennGo fele annyival üzemel és az összes elektromos. Tehát ha csak ezt nézzük eddig a Limo a befutó.

Árak. Talán ezen a területen van nagyobb különbség a két szolgáltató között. Egy valami viszont megegyezik, hogy két fajta csomag van. Létezik az alkalmi felhasználás és a havidíjas. Az utóbbi  990 Ft/hó mindkét helyen. A regisztrációs díj azonban már különbözik A Limonál 5900 Ft a GreenGo ellenben csak 5000 Ft és ez a díj a későbbiekben levezethető. Fontos megemlíteni, hogy regisztráció online is megy most már mindkét helyen.

Azonban a legfontosabb csak most következik a percdíjak. Limo augusztus 31-ig csak egy percdíjat számol fel mindegy melyik konstrukcióban használjuk 66 Ft/perc azonban az előbbi összeg szeptembertől csak a havidíjas előfizetőknek marad az alkalmi 77 Ft/ percre drágul a várakozási díj mindkét esetben 15 Ft/ perc marad.

Lássuk a versenytársat. Itt az alkalmi percdíj 80 Ft a havidíjasnál csak 65 Ft. Az előbbinél a várakozási díj 20 Ft/ perc az utóbbinál csak 15 Ft. Tehát a Limo jóval kedvezőbb feltételeket kínál.

Most, hogy végigvettük mindkettőt lássuk a verdiktet. Igaz a Limo később indult viszont nagyobb területtel és flottával rendelkezik, mint a GreenGo ennek következtében pedig az árak is kedvezőbbek. Azonban azt sem árt elfelejteni, hogyha a GreenGo-t választjuk teljes mértékben zöldek maradunk a Limoval ellentétben. Árban a BKV és a taxi közé sorolhatjuk igazából. Viszont szerintem az egész carshering felvirágzása csak most indul a taxi tarifák emelése miatt. Remélem emiatt ez nem fog a taxis harag által megboldogult Uber sorsára jutni.

greengo02.JPG
limo.jpg

Szólj hozzá