Gran Turismo Sport BÉTA Teszt | PS4
Igazából mit várunk egy autós játéktól? Merül fel bennünk a kérdés mikor egy-egy új cím megjelenik. Jó nyilván ez függ az adot játék stílusától. Nem mindegy ,hogy egy arcade/szimulátor játékról van szó. Legjobb példa erre a 2014-ben megjelent Drive Club ami valahol a kettő közötti arany közép útra akarta magát pozicionálni. Nem jött össze neki az egy kőkemény arcade játék lett.
Lássuk az új GT Sportot. A játék megjelenése igen csak nehézkesre sikeredett folyamatos csúsztatások félre beszélések után végre 2017 októberében elérkeztünk arra a szintre aminek már az előzetes ígéretek alapján még 2016-ban meg kellet volna történie. Elérhetővé vált a publikus BÉTA. Én pedig azonnal bele vetettem magam a játékba.
Nincs kőnnyű helyzetben a GT Sport ugyanis mind a PS4 tulajok és a Sony is nagy reményét és elvárásokat tűz az új játékhoz. Meg is érthető miért. A PS4 megjelnése óta nem jött igazi jó autós játék a konzolra még az XBOX One birtokosok csak úgy fürdenek a jobbnál jobb címekben a Turn 10 és a Microsoft rendületlenül szállítja a Forza széria újabb elemeit a Horizon és a Motorsport is kiváló néha már hibátlan játékok az idén ősszel érkezett Motorsport 7 pedig újabb lécet emelt a GT Sport nak amit meg kell ugrania. Lássuk sikerült-e neki.
Íme a főmenü ez fogad minket amikor belépünk a játékba. A hátérben az autó mindig váltakozik sőt még saját verdáinkat is betehetjük háttérképnek van egy igen részeltes fotó mód is ahol különböző helyszíneken és napszakok ban lőhetünk képeket a kocsikról ez teljesen rendben van látszik ,hogy a fejlesztők valóban a legapróbb részletekre is oda figyeltek az autók kidolgozásánal. Viszont a Forzából ismert auto vista mód itteni megfelelője nekem hiányzik de ez lehet csak nekem gond. Itt találjuk a különböző játékmódokat is. A legérdekesebb talán a Sport. Sőt nekem ez a mód jött be legjobban a BÉTA alatt. Itt három valós idejű kölönböző autókkal más pályákon történő versenyekre vethetjük be magunkat egy kvalifikáció után. Vagy megadott vagy választható autóval. Apropó az autók,a játékba összesen 120 kocsi van ezeket 6 kategóriába sorolják (GT,utcai....). Ez egyébként nem valami sok. De a fejlesztők ígérik ,hogy folyamatosan bővítik az állományt kb. 500 autóval ami azért elég durva. Na de jöjjön a verseny.
Első amikor belépetem és szembe ötlött a látvány sokan írtak,hallottam ,hogy a GT Sports mennyivel szebb mint a Forza de ez sajnos nem igaz a Forza 7 szebb ,lehet csak egy picivel de szebb de a GT–nek se kell szégyenkezni PS4 Pro-val megüldve igazán jól néz ki. De most jön az ,,agyam eldobtam rész” amikor lement a felvezető kör és tövig nyomtam a gázt és elkezdtem versenyezni előzgetni,kanyarodni akkor értettem meg igazán a játék lényegét ami a versenyzés és nem arcadeos szinten hanem kő kemény szimulátorosan (mondjuk ez nem mentség a pocsék segéd vonalra) de tény ami tény a játékélmény lehengerlő volt. Szuper jó. Ezen a ponton kezdtem el azon gondolkodni ,hogy milyen lehet a játék VR-ban de ez nem tudtam kipróbálni a BÉTA-ban. Egyszóval ez a játék nem feltétlenül a leülök és tolok egy kört a a pályán játék hanem az igazi szimulátoros versenyzős. Viszont kérdem én ha ez egy szimulátor vagy arra hajazó akkor az autók mért nem törnek!? Másik pedig ,hogy folyamatos online kapcsolat kell a játék teljes körű működéséhez.
Konklúzió: Az új Gran Turismo egy nagyon jó játék legalábbis a BÉTA alapján ami inkább a ,,komolyabb” verseny fanoknak készült mint a sima játékosoknak de ettől még ugyan olyan jó. Grafikailag és minden más téren rendben van és alig várom a teljes játékot.